ساعت‌هوشمندکالای دیجیتال

بررسی اپل واچ سری 9

حتما شما هم زمان هایی را بیاد می آورید که ساعت های هوشمند درصورت استفاده مدام، یک روز هم دوام نمی‌آوردند که خب به لطف اپل واچ سری 9 این مشکل حل شده است. نه فقط داشتن این ساعت بلکه قابلیت های شگفت انگیزآن هم به شما احساس لاکچری می‌دهد. راحتی، حسی است که اپل واچ با قابلیت هایی نظیر کیف پول Apple Pay یا استفاده به جای کارت مترو برای عبور از گیت ها برای شما می‌تواند فراهم می‌‌کند والبته به همین جا ختم نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اپل واچ سری 9 و ویژگی های جدید آن بپردازیم.

یک اپل واچ سری 9 با بند خاکستری بر روی میز چوبی

قیمت و ویژگی های جدید

قیمت ساعت هوشمند اپل واچ سری 9 برای نسخه Wi-Fi تنها 399 دلار است، همانند مدل‌های 8 و 7. برای اضافه کردن قابلیت سلولار(سلولار به قابلیتی در ساعت‌های هوشمند اپل واچ گفته می‌شود که امکان وصل شدن به شبکه اینترنت را بوجود می‌آورد. به همین دلیل کاربران می‌توانند به راحتی ساعت هوشمندشان را بدون نیاز به آیفون به اینترنت متصل کنند و به تماس‌های صوتی اینترنتی خود پاسخ دهند)، قیمت از 499 دلار شروع می‌شود.

واچ فیس های مختلف اپل واچ سری 9

پردازنده‌ای قدرتمند تر از قبل

مدل‌های اخیر اپل واچ(سری 6، 7 و 8) همگی از پردازنده T8301 استفاده می‌کردند، اما مدل 9 از تراشه S9 بهره‌مند شده که وعده افزایش 30 درصد سرعت و عمر باتری را برای یک روز را داده است.

نمایشگر و فرمان حرکتی جدید

نمایشگر سری9 دوبرابر مدل 8 روشنایی دارد و با یک رنگ صورتی جدیدی عرضه شده است. اپل یک فرمان حرکتی جدید با نام Double Tap در مدل 9 معرفی کرده است که دکمه اصلی در یک برنامه را بدون لمس کردن ساعت می‌توانید کنترل کنید. با دوبار لمس انگشتان شست و اشاره، می‌توانید هشدارها را به تعویق بیندازید، تایمر را متوقف کنید، به تماس پاسخ دهید و مورادی ازاین دست. این فرمان حرکتی ویژگی جذابی است که کمی طول می‌کشد تا به عنوان یک قابلیت کاربردی در استفاده از آن عادت کنید.

یک ساعت اپل واچ سری 9 با بند پارچه ای- نخی

درنهایت، اگر گوشی اپل خود را گم کردید، اپل واچ شما می‌تواند آن را یافته، جهت حرکت به سمت گوشی را به شما نشان دهد، و وقتی نزدیک گوشی خود شدید با دریافت یک بازخورد لمسی(haptic feedback) به شما اعلام می‌کند که در نزدیکی تلفن همراه‌تان هستید.

باتری

باتری سری 9 مانند سری 7 و 8 تا 18 ساعت در صورت استفاده معمولی دوام می‌آورد. در صورت استفاده از ساعت در حالت «Low Power Mode» تا 36 ساعت می‌توانید روی آن حساب کنید. این باتری با یک کابل فست شارژ مگنتی با پورت «USB-C» تغذیه می‌شود.

حالت تئاتر

یکی از ویژگی‌های کاربردی این ساعت هوشمند حالت تئاتر است که از روشن شدن صفحه هنگام نگاه کردن به آن یا دریافت یک اعلان جلوگیری می‌کند. این یک ویژگی عالی برای دیدن فیلم و تئاتر است، البته این حالت هنگام جلسات یا انجام برخی از امور هم خیل یکاربردی به نظر می‌رسد.حالت تئاتر ساعت را در وضعیت سایلنت قرار داده و وضعیت Walkie-Talkie شما را در دسترس قرار نمی‌دهد، اما شما هشدارهای هابتیک(بازخورد لمسی) را همچنان دریافت می‌کنید.

بررسی تناسب اندام

اگر شما هم از ساعت هوشمند خود برای پیگیری فعالیت های ورزشی و تناسب اندام بهره می‌برید، در بررسی اپل واچ سری9 یک ویژگی جذاب برای این مورد پیدا کردیم. برای افرادی که با اپل واچ سری 9 خود به ثبت سرعت متوسط دویدن یا دو چرخه سواری می‌پردازند، قابلیتی به نام توقف خودکار(auto-pause) قرار داده شده تا بصورت اتوماتیک هنگامی که شما درحین فعالیت ناگهان متوقف شدید(مثلا هنگام برخورد با چراغ قرمز در دوچرخه سواری یا هنگام استراحت)، محاسبه سرعت و زمان دویدن هم متوقف شود. با این ویژگی سرعت متوسط شما به دلیل فراموشی در توقف تایمر یا برنامه دچار دخطا نمی شود و نتایج دقیق تری می توانید داشته باشید.

نمایش تایمرساعت اپل واچ سری 9

این ویژگی برای افرادی که گاهی فراموش می کنند پی از اتمام فعالیت ورزشی خود، تایمر یا برنامه ورزشی را متوقف کنند، بسیار کاربردی است.

چرا باید اپل واچ سری 9 را بخریم؟


اگر اپل واچ سری 6 یا قدیمی‌تر دارید، ارزش آن را دارد که ساعت هوشمند خود را به سری 9 ارتقا دهید چرا که احتمالاً با کاهش عملکرد و باتری ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنید. هزینه اپل واچ سری 9 با سری 7 و 8 تقریبا یکسان است(با ختلاف 1 الی 2 میلیون تومان)، بنابراین توجیهی برای خرید مدل‌های سال گذشته وجود ندارد. می‌توانید از بندهای و قاب‌های قدیمی خود بر روی اپل واچ سری 9 استفاده کنید که این مسئله عالی است.

از طرف دیگر، اگر ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 یا جدیدتری دارید که خوب کار می‌کند و باتری خوبی دارد، دلیل زیادی برای ارتقا وجود ندارد. (ساعت‌های سری 4 و جدیدتر در صورت داشتن یک iPhone XS یا مدل‌های جدیدتر از آن، برای به‌روزرسانی watchOS 10 واجد شرایط هستند).

نکته‌ای که باید بدانید این است که اگر یک ساعت هوشمند اپل بخریدید، باید یک iPhone هم داشته باشید. این ساعت با گوشی‌های هوشمند اندروید سازگار نیست و از طریق بلوتوث جفت نخواهد شد.


جمع بندی

با توجه به قابلیت های جدید و عمر باتری اپل واچ سری9، برای آنهایی که از مدل‌های قدیمی تر مانند سری 4 یا 5 استفاده می‌کنند، ارتقا به اپل واچ سری 9 یه تغییر بزرگ و عالی است. برای آنهایی که تا بحال اپل واچ نداشته اند، سری 9 به نسبت قیمتی سری های 7 و 8 انتخاب بهتری است. ودر نهایت افرادی که از سری 7 یا 8 استفاده می کنند، این ارتقا کاملا بسته به سلیقه و کارکرد فعلی ساعتشان دارد. در ادامه می توانید ویژگی های این ساعت هوشمند را در ویدیو زیر کامل ببینید.

اگر به دنبال راهنمایی برای خرید ساعت مچی یا آشنایی با انواع آن براساس استایل هستید، بد نیست نگاهی به این مقاله نیز بیاندازید.

تحریریه کالالینک

هدف من در در وب سایت کالالینک(calalink) نوشتن مطالبی است که به کاربران کمک کند تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را قبل از هر خریدی داشته باشند. همین طور تلاش می کنم تا لینک بهترین کالاهای موجود در بازار را که به دنبال آن هستید را برای شما گردآوری کنم تا خریدی راحت و بی دغدغه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا