ورزش های سواریاسکوترورزش و سفر

چگونه یک اسکوتر برقی خوب بخریم(10نکته مهم)

اسکوتر، یک وسیله نقلیه دوچرخ و جذاب می‌باشد که سن نمی شناسد و از کوچک تا بزرگ، از انواع آن استفاده می کنند. این وسیله جذاب یک راه حل کار آمد برای استفاده روزمره در جابه جایی سریع و ایمن است. اسکوترهاگزینه ای عالی برای حمل و نقل در مسافت های کوتاه هستند و می توانند برای تفریح و ورزش نیز استفاده شوند. با داشتن یکی از آنها دیگر نگرانی از بابت رفت آمد از خانه به محل کار یا گردش در شهر را ندارید.

البته اسکوتر جای ماشین شما را نخواهد گرفت، اما می تواند یک جایگزین خوب برای دوچرخه شما باشد. اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا اسکوترها می توانند برای شما یا فرزندتان مناسب باشند، یا در خرید یکی از آن ها شک دارید، با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب این وسیله جذاب آشنا شده و با نکات مهم برای خرید یکی از آن ها آشنا شوید.

مردی درحال استفاده از اسکوتر برقی

مزایای استفاده از اسکوترها

  1. قابلیت حمل: اسکوتر ها  کوچک و قابل حمل هستند، بنابراین می توانید آنها را به راحتی با خود حمل کنید. همچنین می توانید آنها را در مکان های کوچک مانند پارکینگ ها یا آسانسور ها پارک کنید. بنابراین هیچ نگرانی بابت پارکینگ یا مکان نگهداری آنها وجود ندارد، حتی اگر در آپارتمان زندگی می کنید، می توانید آنها را باخود به داخل خانه برده و در گوشه‌ای بی آزار قرار دهید!
  2. سرعت: اسکوترهای برقی می‌توانند خیلی سریع باشند، بنابراین می توانید به سرعت و به راحتی به مقصد خود برسید. برخی از اسکوترها می توانند به سرعت بیش از 30کیلومتر در ساعت برسند.
  3. مقرون به صرفه: اسکوترها نسبتاً ارزان هستند و هزینه های نگهداری آنها نیز کم است. آنها جایگزین مناسبی برای ماشین هستند که هزینه‌هایی مانند سوخت و بیمه را ندارند.
  4. یک وسیله ورزشی: اسکوترسواری می تواند یک تمرین عالی برای قلب و ریه ها باشد. آنها می تواند به شما کمک کند تا کالری بسوزانید و وزن کم کنید (البته که اگر از حالت برقی آنها استفاده نکنید!). نکته مهم اینجاست که حتی اگر اسکوتر شما شارژهم نداشته باشد، باز هم می توانید از آن استفاده کنید و سرعت شما در این حالت از سرعت پیاده روی خیلی بیشتر است.
  5. سبک: اسکوترها سبک و جمع و جور هستند، بنابراین حمل و نقل آنها آسان است. شما می توانید آنها را در ماشین، قطار یا مترو حمل کنید.
  6. دوستدار محیط زیست: اسکوترها با برق کار می کنند، بنابراین به آلایند تولید نمی کنند. آنها وسیله نقلیه ای عالی برای حفظ محیط زیست هستند.
  7. تفریح: اسکوتر سواری در کنارمزایای آن، لذت بسیاری هم دارد و می‌تواند به عنوان یک تفریح عالی و سالم استفاده شود.
یک مدل اسکوتر جمع شونده

حال بد نیست نگاهی هم به معایب این وسیله دوست داشنتی بیندازیم:

معایب اسکوترها

  1. محدودیت های مسافت: اسکوترها برای مسافت های طولانی مناسب نیستند. برد باتری آنها محدود است و ممکن است مجبور شوید آن را بین راه شارژ کنید.
  2. عدم توانایی در حمل بار: اسکوترها نمی توانند بار زیادی را حمل کنند. اگر نیاز به حمل وسایل زیادی دارید، ممکن است اسکوتر گزینه مناسبی برای شما نباشد.
  3. ایمنی: اگرچه اسکوترها کارایی بالایی دارند، اما اغلب از ویژگی‌های ایمنی کم‌تری نسبی به وسایل نقلیه مشابه برخوردارند، البته رعایت نکات ایمنی، می تواند خطر آسیب را کاهش دهد. استفاده از کلاه ایمنی یا وسایل محافظ بدن، ضامن سلامتی شما در هر حادثه ای می‌باشند. یکی از مشکلات رایج، تمایل برخی از رانندگان اسکوتر به نادیده گرفتن قوانین ترافیک است. عدم رعایت مقررات می‌تواند منجر به حوادث شود و ایمنی جاده را به خطر بیاندازد.
  4. زیرساخت شهری و جاده‌ای: ممکن است همه شهر ها زیرساخت کافی برای استفاده از اسکوترها را نداشته باشند و این امر برای رانندگان به لحاظ ایمنی و راحتی چالش‌هایی را ایجاد کند. کمبود ایستگاه‌های شارژ یکی از مسائل مهم است. کاربران ممکن است مشکلات در پیدا کردن مکان‌های مناسب برای شارژ اسکوترها را تجربه کنند.

حال که با مزایا و معایب اسکوتر ها آشنا شدید، بد نیست نیم نگاهی به انواع مدل‌های موجود دربازار بپردازیم:

انواع اسکوترها

اسکوترهای شهری: این مدل‌های برای استفاده در شهر طراحی شده اند. آنها معمولاً سبک و جمع و جور هستند و برای مسافت های کوتاه مناسب هستند، همچنین دارای چرخ‌های کوچک، فرمان‌های جمع‌شونده، وچراغ برای حرکت در شب می‌باشند.

پیشنهاد مطالعه


اسکوترهای آفرود: این اسکوترها برای استفاده در شرایط ناهموار طراحی شده اند. آنها معمولاً دارای چرخ های بزرگ و لاستیک های بادوام هستند.


اسکوترهای ورزشی: این مدل‌های برای انجام ترفندها و حرکات نمایشی طراحی شده اند. آنها معمولاً دارای چرخ های بزرگ و فریم های محکم هستند.


اسکوترهای پاور پدل: این اسکوترها دارای پدال بود و می توانید بعد از اتمام شارژ از پدال های آن برای ادامه حرکت استفاده کنید.

نکات مهم در خرید یک اسکوتر

  1. شناخت نیاز: ابتدا باید بدانید که برای چه کاری می‌خواهید از اسکوتر استفاده کنید.به طور مثال اگر به دنبال ورزش یا تفریح هستید اسکوتر های ورزشی با فریم آلومنیومی مقاومت بیشتری دارند؛ اسکوتر های شهری سبک تر بود و حمل و نقل راحت تری برای شما دارندو… .
  2. باتری: بسته به مسافتی که قرار است از اسکوتر خود استفاده کنید، باتری اسکوتر شما و برد آن نیز متفاوت خواهد بود. همین طور وجود یک باتری مقاوم با ظرفیت بالا یک ویژگی مهم در اسکوترهامی‌باشد.
  3. وزن و ابعاد اسکوتر: اگه نیاز به حمل و نقل مدام اسکوتر خود را دارید و می خواهید آن را در مکان های عمومی مانند داخل مترو و… جابه‌جاکنید، شما نیاز به یک اسکوتر سبک با قابلیت جمع شوندگی دارید.
  4. ترمزها: ترمز اسکوتر ها در دومدل سیمی و دیسکی موجو هستند، مدل سیمی ارزان تر و ساده تر است در مقابل مدل دیسکی عملکرد بهتری دارد
  5. ارتفاع میله فرمان: ارتفاع میله اسکوتر باید متناسب با قد شما باشد تا راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید. بهتر است به دنبال مدل هایی باشید کهه قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان را داشته باشند.
  6. کفی اسکوتر: منظور از کفی اسکوتر همان مکان قرار گیری پاهای شما می‌باشد. ابعاد این قسمت متناسب با اندازه چرخ ها و نوع اسکوتر می‌باشد. نکته دیگر اینکه، اسکوتر هایی که داری ارتفاع کفی کم تر نسبت به زمین می‌باشند برای حرکت راحت تر بود و شما نیاز ندارید برای هل دادن اسکوتر زیاد زانوی خود را خم کنید(درمواردی که قصد دارید خودتان آن را حرکت دهید).
  7. قیمت اسکوتر: رنج قیمتی اسکوتر ها بسیار متنوع می‌باشد، بهتر است قبل از خرید بودجه ای که برای این کار درنظر گرفته اید را مشخص کنید تا انتخاب راحت تری داشته باشید.
  8. سرعت اسکوتر: اگر اهل تفریح هستید ویا زمان هم برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است از سرعت اسکوتر خود قبل از خرید مطمئن شوید، درمقابل اگر ایمنی تنها ملاک شما برای خرید است می توانید از اسکوتر های باسرعت پایین استفاده کرده و باقی پول خود را نیز خرج لوازم ایمنی مانند کلاه و… کنید. البته خرید این وسایل در هر صورت ضرورت دارد. به یاد داشته باشید که سلامت و ایمنی همواره اولویت اول در هر کاری می‌باشند.
  9. محدودیت وزنی: اسکوتر یک محدودیت وزنی برای حرکت دارند، بهتر است قبل از خرید آنها از وزن خود و توان اسکوتربرقی خود مطمئن شوید.
  10. گارانتی و خدمات پس از فروش: اسکوتر یک وسیله مکانیکی است و تعمیر و نگهداری هم بخشی از ذات این وسیله می‌باشد؛ خرید از یک فروشنده معتبر که گارانتی و خدمات پس از فروش را به شما ارائه می‌دهد، خیال شما را بابت استفاده و تعمیر آن راحت می‌کند.

اگر بیشتر به جنبه ورزشی اهمیت می‌دهید و به دنبال طی مسافت های طولانی هستید، به جای اسکوتر ها می‌توانید از دوچرخه ها استفاده کنید، برای جست و جو خرید یک دوچرخه مناسب می توانید به مقاله ما که درمورد راهنمای انتخاب و خرید انواع دوچرخه ها و نکات مهم قبل از خرید دوچرخه می‌باشد، سری بزنید. در انتها خوشحال خواهیم شد تا نظرات شما درمورد این مقاله را انتهای همین مطلب بخوانیم و اگر دوست داشتید می‌توانید موضوعاتی را که به آن علاقه‌مند هستید برای ما بنویسید تا در مقاله های آتی به آن بپردازیم.

تحریریه کالالینک

هدف من در در وب سایت کالالینک(calalink) نوشتن مطالبی است که به کاربران کمک کند تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را قبل از هر خریدی داشته باشند. همین طور تلاش می کنم تا لینک بهترین کالاهای موجود در بازار را که به دنبال آن هستید را برای شما گردآوری کنم تا خریدی راحت و بی دغدغه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا