فناوری

هوش مصنوعی در تراشه جدید مدیاتک، قدرتمند تر می‌شود

چیپست دایمن سیتی 9300 از کمپانی مدیاتک، می‌تواند روح تازه‌ای بر برافزایش قدرت هوش مصنوعی در گوشی های موبایل بدهد. شرکت مدیا تک با معرفی تراشه Dimensity 9300 ادعا می کند که پردازنده هوش مصنوعی APU 790 که درون چیپ جای گرفته است، فرآیند پردازش هوش مصنوعی تولیدی را سریع‌تر و با کارایی بیشتر در دستگاه های اندرویدی ممکن می‌سازد.

مشخصات MediaTek Dimensity 9300:

مدیاتک مدیاتک ادعا می‌کند که تکنولوژی پردازنده APU 790 مصرف انرژی فرآیندهای هوش مصنوعی تولیدی را به نسبت 45 درصد کاهش می‌دهد و می‌تواند درخواست‌های هوش مصنوعی را تا 8 برابر سریع‌تر از چیپ نسل قبل پردازش کند؛ تولید عکس فقط در یک ثانیه با استفاده از مود Stable Diffusion امکان در این تراشه امکان پذیر است(Stable Diffusion یک مدل هوش مصنوعی مولد است که تصاویر فوتورئالیستی منحصر به فردی را از پیام های متنی و تصویری تولید می کند) .

این چیپ از چندین مدل زبان از جمله Llma 2 Meta، Baichuan 2، Baidu AI LLM و… پشتیبانی می‌کند، که به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌طور مؤثرتری از تجربیات AI در زمینه‌های موسیقی، تصاویر و متن استفاده کنند.

تراشه مدیاتک متمرکز بر هوش مصنوعی بر روی یک برد کامپیوتر

علاوه بر پشتیبانی هوش مصنوعی ارائه شده توسط پردازنده APU 790، چیپ Dimensity 9300 نیز دارای GPU Arm Immortalis G720 است که به گفته شرکت، باعث افزایش 46 درصدی در عملکرد GPU و کاهش 40 درصدی در مصرف انرژی GPU بدون کاهش کیفیت در عملکرد می‌شود. علاوه بر این، این چیپست پرقدرت به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌صورت بی‌وقفه چندین وظیفه را انجام دهند، تا بتوانند همزمان بازی کنند و ویدیو را استریم کنند یا همزمان بازی کرده و ویدیوی دیگری را تماشا کنند.


مدیاتک همچنین افزایش نرخ تازه سازی صفحه نمایش، ارتباط 5G پایدار، وپردازش رم سریع تر را با Dimensity 9300 وعده می‌دهد، که در دستگاه‌های سامسونگ، وان‌پلاس و نوکیا به همراه دستگاه‌ها و برندهای دیگر در دسترس خواهد بود.


تحریریه کالالینک

هدف من در در وب سایت کالالینک(calalink) نوشتن مطالبی است که به کاربران کمک کند تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را قبل از هر خریدی داشته باشند. همین طور تلاش می کنم تا لینک بهترین کالاهای موجود در بازار را که به دنبال آن هستید را برای شما گردآوری کنم تا خریدی راحت و بی دغدغه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا