خانه و آشپزخانهجارو شاریفناوریلوازم برقی خانگی

راهنمای خرید: جارو شارژی هوشمند

آیا شما هم از انجام مکرر کارهای روزمره و بخصوص کارهای خانه خسته شده اید؟ اگر شما هم مثل من فرصت رسیدگی به کار های خانه را ندارید یا به هوشمند سازی ویا زندگی در کنار ربات های هوشمند علاقه مندید، پس این مقاله برای شما نوشته شده است. امروزه هوشمند سازی در همه جنبه‌های زندگی ما وارد شده و کم کم، این ربات ها هستند که کنترل و انجام کار های روزمره مارا برعهده می‌گیرند. جارو شارژی هوشمند نیز نمونه ای از این ربات هاست که فقط کافی است تا آن را یک بار تنظیم کرده تا از این به بعد، ادامه کار تمیز کردن خانه را برعهده بگیرد و یکی از دغدغه های شما را کم کند.

فردی خواب در کنار جاروشارژی هوشمند

البته انتخاب و خرید یک جارو شارژی هوشمند، نیازمند دانستن یک سری نکات کلیدی است که دانستن آنها به شما کمک می کند تا هم یک خرید درست و مطمئن داشته باشید و هم طرز استفاده بهینه از این وسیله دوست داشتنی را بهتر یاد بگیرید. دراین مقاله سعی کرید تا این نکات را برای شما بازگو کنیم تا با توانایی ها و محدودیت های این ربات های هوشمند بیشتر آشنا شوید و اگر در خرید یکی از آنها تردید دارید، متوجه شوید آیا می توانند انتظارات شما را برآورده کنند؟ پس با ما همراه باشید.

قابلیت ها و توانایی های جارو شارژی هوشمند

قبل از خواند ویژگی های جارو شارژی هوشمند، توجه کنید که همه این ویژگی های ذکر شده در ادامه را ممکن است در مدل های مختلف پیدا نکنید. پس حتما لازم است تا قبل از خرید به دنبال مدلی باشید که ویژگی های مد نظر شما را داشته باشد. و اما ویژگی ها:

  • دور زدن موانع: جاروهای شارژی سنسور هایی دارند که به آن ها کمک می کند تا موانع را شناسایی و آن‌ها را دور بزنند. این جار رو ها حتی توانایی شناسایی موانع موقت و دائمی را با توجه به تعداد دفعاتی که در محیط حرکت می کنند دارند!
شناسایی موانع در ربات جارویی هوشمند
  • برس های مخصوص: به لطف وجود برس های مختلف در برخی مدل‌های جارو شارژی هوشمند، آنها این امکان را دارند تا زوایا و گوشه های دیوار را نیز با برس های مخصوص، تمیز کنند. پس هیچ نگرانی بابت باقی ماند آشغال ها در اطراف وسایل و کنار دیوار ها نخواهید داشت.
جاروی گوشه ها ها توسط ربات جارویی هوشمند
  • تمیز کردن لکه ها: در برخی از مدل ها، یک منبع آب و تمیز کننده نیز بر روی جاروی هوشمند قرار دارد که به آنها این امکان را می دهد تا لکه های بروی سرامیک و پارکت را برای شما پاک کند.
پاک کردن لکه ها توسط ربات جارویی هوشمند
  • قابلیت برنامه ریزی: در اکثر مدل‌ها این امکان وجود دارد تا با استفاده از تلفن همراه و برنامه مخصوص این جارو‌ها، آنهارا برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی شامل تعیین زمان های کار کرد جارو، منطقه هایی که جارو شما می تواند در آنها حرکت کند یا محدود سازی حرکت جارو در مکان ها مد نظر شما و… می‌باشد.
برنامه ریزی برای جاروی شارژی  هوشمند
  • شارژ خودکار: این ربات‌ها قابلیت شارژ خودکار دارند، بدین معنا که پس از اتمام کار به محل تعیین شده توسط شما که شارژر نیز در آنجا قرار دارد باز میگردد و در صورت نیاز، از شارژر استفاده می‌کند. به همین راحتی دیگر هیچ دغدغه ای بابت بررسی شارژ ربات یا عملکرد آن در طولانی مدت نخواهید بود.
شارژ خود کار در ربات جارویی هوشمند
  • تشخیص پله: سنسور های موجود در  جارو شارژی هوشمند، قابلیت تشخیص پله، پرتگاه و موانع را دارند. در صورت مواجه شدن ربات هوشمند شما با پله، به عقب برمی گردد و مسیر خود را تغییر می‌دهد.
تشخیص پله ها توسط  ربات جارویی هوشمند
  • قابلیت تنظیم میزان مکش: برخی از جارو شارژی ها دارای قابلیت تنظیم میزان مکش هستند که به شما اجازه می‌دهد برای پاک کردن سطوح مختلف آن را تنظیم کنید. برای مواقعی که حسابی خانه کثیف شده است یک ویژگی منحصر به فرد است!
قابلیت تنظیم مکش در  ربات جارویی هوشمند
  • قابلیت استفاده به عنوان دستگاه دستی: برخی از جارو شارژی ها دارای قابلیت استفاده به عنوان دستگاه دستی هستند که به شما اجازه می‌دهد تا خودتان دست به کار شوید و هرطور که دلتان می خواهد به جارو کردن بپردازید.
  • قابلیت شستشوی فیلتر: برخی از مدل های جارو شارژی هوشمند دارای قابلیت شستشوی فیلتر هستند که به شما اجازه می‌دهد فیلتر را شستشو داده و مجدداً استفاده کنید.
شستو شوی خودکار فیلتر در  جاروی شارژی  هوشمند
  • تشخیص نقات کثیف تر: در برخی از مدل ها، جارو هوشمند متوجه می شود که کدام نقاط از خانه، بیشتر کثیف می شوند و می تواند با توجه به این اطلاعات دفعاتی که به آنجا سرمی کشد و قدرت مکش خود را در آن نقاط تنظیم کند! دیگر به دنبال چه هستید؟!!!
  • کنترل صدا: شما این امکان رادارید که با توجه به موقعیت و ساعات زمانی، صدای جاروی هوشمند خود را کم یا زیاد کنیم. این قابلیت هنگامی که قصد استراحت دارید یا ساعات پایانی شب را برای جارو کردن برنامه ریزی کردید، بسیار کاربردی خواهد بود و دیگر نگران صدای جاروی هوشمند خود نخواهید بود.
کنترل صدا در جاروی شارژی هوشمند

حالا که با توانمندی ها و امکانات انواع مدل های جارو شارژی هوشمند آشنا شدید، بهتر است نگاهی به نکاتی که باید حین خرید به آن توجه داشته باشید بیندازید.

پیشنهاد مطالعه

برای خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • قدرت مکش: قدرت مکش و عملکرد تمیزکاری یک جارو شارژی هوشمند، نشان‌دهنده کارایی و کیفیت آن است. باتوجه به این که عموما در خانه ها از فرش استفاده می شود، جاروی شما نیز باید قدرت مکش بالایی داشتته باشد. اما اگر قصد استفاده از جارو شارژی هوشمند در محل کار رادارید، باتوجه با این که کف پوش ها عموما از جنس سرامیک یا پارچه هستند، مکش راحت تر اتفاق می‌افتد. این ویژگی را به دقت بسنجید.
  • زمان شارژ: وقتی به دنبال یک جارو شارژی هوشمند هستید، بهترین انتخاب، یک مدل با زمان شارژ کوتاه است. هرچه دستگاه هوشمند شما سریع ‌تر بتواند شارژ شود، سریع تر می‌تواند کار خود را از سر بگیرد. البته مساحت خانه شما و تعداد دفعاتی که برای دستگاه هوشمند خود تعریف می کنید، ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد.
  • عمر باتری: بررسی کنید که عمر باتری جارو شارژی چقدر است و آیا باتری قابل تعویض است یا خیر. طبیعتا، مدل های با قابلیت تعویض باتری گزینه های مناسب تری هستند.
  • توجه به امکانات و ویژگی ها: در بخش قابلیت ها و توانایی های جارو شارژی هوشمند امکانات متعددی را برای انواع مدل های جاروی هوشمند ذکر کردیم اما باید توجه داشته باشید که همه مدل ها از همه این امکانات برخوردار نیستند. پس قبل از خرید با توجه به انتظاراتی که از دستگاه هوشمند خود دارید باید مدل مناسب را انتخاب کنید. بطور مثال همه مدل ها قابلیت طی کشیدن و پاک کردن لکه ها یا استفاده از برس های مختلف را ندارند و باید قبل از خرید ویژگی های آن را چک کرد.
  • ارتفاع و ابعاد دستگاه: جارو شارژی هوشمند امکان جارو کردن زیر مبل‌ها و وسایل مختلف را دارد به شرط آن که بتواند از زیر آن‌ها عبور کند. پس با توجه به ارتفاع کف وسایل خانه، مدلی را انتخاب کنید که حتی الامکان، توانایی عبور از زیر وسایل خانه شما را داشته باشد.
ارتفاع در جاروی شارژی  هوشمند مهم است
  • سیستم فیلتراسیون: سیستم فیلتراسیون قسمتی مهم برای کنترل گرد و غبار و حفظ کیفیت هوا در محیط است. بنابراین، هنگام خرید به کیفیت و نوع فیلتراسیون در یک جارو شارژی هوشمند توجه کنید.
  • قیمت و گارانتی: استفاده از جارو شارژی هوشمند همانند یک سرمایه‌گذاری است، بنابراین قیمت و گارانتی محصول نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. حتماً به دنبال یک تعادل بین کیفیت و هزینه باشید.


هرکی خریده راضی بوده؟

ممکن است شما در سایت های مختلف وقتی نظرات مربوط به برخی مدل های جارو شارژی هوشمند را می خواندید، بعضا با نظرات منفی کاربران روبه روشده باشید؛ یا از دوستانتان که تجربه استفاده از این ربات هارا داشته اند تجربه نچندان دلچسب استفاده از این ربات ها را شنید باشید که خب این کاملا طبیعی است چرا که:

  • تکنولوژی جارو های شارژی هوشمند به مرور پیشرفته تر شدند و توانایی های جدید تر و قابلیت های عبور از موانع و مسیریابی آن ‌ها نیز با گذشت زمان و ورود مدل های جدید تغییرات گسترده و خیلی خوبی داشته اند. پس اگر انتخاب مناسب و به روزی داشته باشید، با بیشتر مشکلاتی که افراد دیگر با آن روبه روشدند، مواجه نخواهید شد.
  • اگر چه جارو های شارژی هوشمند مدت هاست معرفی شده اند، اما مدل های تجاری و کاربردی باتوجه به تحریم ها خیلی وارد بازار نشده اند و مدل های قدیمی تر که از برند های متفرقه هستند، بیشتر شبیه یک پروژه دانشجویی اند تا یک جاروی هوشمند مناسب خانه! اما نگران نباشید، ما برند های معتبر موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.
  • دلیل نوشتن این مقاله نیز همین است! تا به شما کمک کند تا یک پول خود را هدر ندهید و یک انتخاب درست داشته باشد

بهترین برند های جارو شارژی هوشمند

انتخاب یک برند های مطرح در زمینه ربات جارو شارژی هوشمند، سبب می‌شود تا از کیفیت و کارایی محصولی که می خرید مطمئن باشید. در ادامه لیست برخی از برترین مبرند های خوب در این زمینه را به شما معرفی می کنیم:

  • Eufy_ یوفای
  • iRobot
  • Samsung
  • Roborock
  • Xiaomi

درنظر داشته باشید که با وجود مطرح بودن این برند ها باز هم نباید از بررسی دقیق ویژگی های جارو شارژی هوشمند خود غافل شوید! چرا که ممکن است ویژگی های مد نظر شما در برخی مدل ها وجود نداشته باشد.

تحریریه کالالینک

هدف من در در وب سایت کالالینک(calalink) نوشتن مطالبی است که به کاربران کمک کند تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را قبل از هر خریدی داشته باشند. همین طور تلاش می کنم تا لینک بهترین کالاهای موجود در بازار را که به دنبال آن هستید را برای شما گردآوری کنم تا خریدی راحت و بی دغدغه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا