فناوریکالای دیجیتال

از حلقه هوشمند سامسونگ چه می‌خواهید؟

حلقه هوشمند، گجت جدیدی است که سامسونگ به تازگی در حال کار بر روی آن است. امروزه گجت های هوشمند درحال تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شدند و هرروزه نیز شاهد پیشرفت نسل های جدید آنها هستیم. دراین بین بعضی از گجت ها خیلی سریع بین کاربران محبوب شده و جای خود را بین آنها بازمی‌کنند و تبدیل به بخشی از روزمره آنها می شوند. بعضی دیگر اما به همان سرعت که رونمایی شدند، محو خواهند شد و دیگر چیز زیادی ازآنها در اذهان باقی نخواهد ماند. همه چیز بستگی به کاربردی بودن و کاربر پسند بودن آنها دارد. به تازگی سامسونگ از گجت جدید خود موسوم به حلقه هوشمند رونمایی کرد. البته بهتر است بگوییم این تنها یک پیش نمایش است و ویژگی های دقیق و قیمت این گجت هنوز معلوم نیست. امروز قصد داریم تا به بررسی ویژگی هایی که از این گجت جدید انتظار داریم بپردازیم. باما همراه باشید.

ویژگی هایی که از حلقه هوشمند انتظار داریم

1_ پیگیری فعالیت های سلامتی

داشتن حسگر های مختلف در حلقه هوشمند سامسونگ می تواند در ردیابی فعالیت های شما کمک کند. به عنوان مثال، می توانید تعداد قدم ها، کالری مصرفی، مسافت طی شده و ساعت خواب را بررسی کنید.

حلقه هوشمند سامسونگ

2_ کنترل هوشمند

با امکان اتصال حلقه هوشمند به سایر دستگاه ها می توان بعضی دستورات را از راه دور انجام داد.به عنوان مثال، می توان با استفاده از این گجت درب های هوشمند، سیستم های روشنایی، تلویزیون و بسیاری موارد دیگر را کنترل کرد.

3_ پرداخت بلیط ها

درصورت وجود تکنولوژی NFC در حلقه هوشمند می‌توانید از آن در پرداخت بلیط مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی به راحتی استفاده کنید و دیگر نیاز به حمل کارت های مختلف و نگرانی بابت عدم اطلاع از شارژ آنها نخواهید داشت. مطمئنا در آینده نه فقط برای وسایل نقلیه عمومی که برای هر مکانی که نیاز به تهیه بلیط هست امکان شارژ آنلاین بلیط و پرداخت راحت با حلقه های هوشمند یه راهکار ساده و هوشمندانه خواهد بود.

4_ نمایش اطلاعات

اگر چه یک حلقه هوشمند فضای کمی برای نمایش اطلاعات دارد اما می تواند ایکون اعلان برنامه ها، ساعت، تاریخ و… را بطور محدود نمایش دهد. اما مهم ترین کاری که این حلقه می تواند انجام دهد اعلان یاد آور ها است. به عنوان مثال فرض کنید قرار مهمی را در چند روز آینده در تلفن هوشمند خود ثبت می کنید و این حلقه هنگام فرارسیدن زمان آن، با روشن شدن LEDهای خود شما را مطلع می کند.

نمایشگر حلقه هوشمند

5_ بدون نیاز به باتری

انرژی بخش جدایی ناپذیر زندگی ماست و بدون آن هیچ کاری امکان پذیر نیست و قطعا حلقه های هوشمند نیز بدون باتری کار نخواهند کرد. اما باتوجه به اندازه کوچک این حلقه ها درصورتی که بتوانند انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید یا محیط تامیین کنند تا مجبور نباشیم هر چند روز یکبار برای شارژمجدد آنها را از دست دربیاوریم، قطعا خیلی راحت تر جای خود را درمیان کاربران باز خواهند کرد. این مورد باتوجه به ساعت های سولار وامثالهم خیلی دور از ذهن نیست اما قطعا راه زیادی تا محقق شدن این امکان درپیش خواهیم داشت.

6_ ضد آب و خاک

ضد آب بود از آن دسته ویژگی هایی است که هم آن قدر مهم است که باید درشمار موارد ابتدایی انتظارات باشد و هم آن قدر بدیهی که نیاز به ذکر کردن ندارد. حلقه های هوشمند مدام در دستان ما هستند و طبیعتا دائما با آب، خاک و… در تماسند و ضد آب و خاک بودن از ملزومات این حلقه هاست.

زمان انتظارات را برآورده خواهد کرد

باتوجه به این که حلقه هوشمند ساسونگ هنوز بصورت رسمی معرفی نشده نمی‌توان درمورد ویژگی های آن صحبت کرد و البته انتظاراتی که در بالا درمورد حلقه های هوشمند ذکر کردیم شاید همگی (یکجا)به این زودی ها محقق نشود. بااین حال تکنولوژی توقف ناپذیر است و قطعا راه خود را پیدا خواهد کرد. با ورود سامسونگ به عرصه تولیدحلقه های هوشمند، دیگر شرکت ها نیزاحتمالا به فکر تولید نمونه های پیشرفته تر این حلقه ها خواهند افتاد و اینجاست که شاهد نوآوری و بروز تکنولوژی های جدید تر خواهیم شد.

تحریریه کالالینک

هدف من در در وب سایت کالالینک(calalink) نوشتن مطالبی است که به کاربران کمک کند تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را قبل از هر خریدی داشته باشند. همین طور تلاش می کنم تا لینک بهترین کالاهای موجود در بازار را که به دنبال آن هستید را برای شما گردآوری کنم تا خریدی راحت و بی دغدغه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا