خانه و آشپزخانهدکوراتیومبلمان

راهنمای انتخاب مبل با توجه به رنگ و فضای داخلی

مبلمان یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی هر خانه یا محل کار است. مبلمان می‌تواند فضای خانه یا محل کار را زیباتر و دلنشین‌تر کند و همچنین بر روحیه افراد تأثیرگذار باشد. به همین دلیل، انتخاب مبل مناسب بسیار مهم بوده و نیازمند توجه به یک سری از نکات می‌باشد. در این مقاله، به بررسی اصول انتخاب مبل باتوجه به فضای داخلی، اصول انتخاب رنگ و نوع مبل و مبلمان مناسب خانه و مکان اداری خواهیم پرداخت. باماه همراه باشید.

قبل از بررسی اصول و نکات انتخاب و خرید مبل، بهتر است با انواع مبل و ویژگی های ضاهری آنها آشنا شویم.

انواع مبل

مبل راحتی

یک مبل راحتی زیبا خاکستری رنگ

مبل راحتی یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان است. این مبل‌ها معمولاً دارای نشیمن نرم و راحت هستند و دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند. مبل‌های راحتی برای استراحت و آرامش در خانه بسیار مناسب هستند.

مبل کلاسیک

راهنمای انتخاب مبل کلاسیک براساس ویژگی های طاهری هم چون منبت های سبک

مبل کلاسیک دارای منبت کاری های ظریف و چوب مرغوب بوده و طرح سنتی دارند. این مبل ها در گذشته رواج زیادی داشتند و علت نام گذاری آنها نیز به همین دلیل است. مبلمان کلاسیک بیشتر مناسب فضای سنتی می‌باشد اگرچه استفاده به جا و صحیح آن به صورت تک در دکوراسیون مدرن می‌تواند تاثیر مناسبی به جای بگذارد. مبل کلاسیک معمولا در ست های 7 نفره ساخنه می شود.

مبل سلطنتی

یک دست مبل سلطنتی با انتخاب رنگ مبل کرمی با زمینه و دیوار ها ست شده است

مبل سلطنتی را می توان زیر مجموعه مبل کلاسیک دانست چرا که داری منبت کاری و طرح سنتی می‌باشد. اما تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در این است که

  • مبل کلاسیک دارای ظاهری ساده‌تر و ملایم‌تر است. این مبل‌ها معمولاً دارای طرح‌های کنده‌کاری شده هستند، اما این طرح‌ها به اندازه مبل‌های سلطنتی پیچیده و پرکار نیستند.
  • مبل های سلطنتی به دلیل منبت کاری ها و جزئیات بیشتر، معمولا گران‌تر هستند
  • مبل سلطنتی معمولاً برای فضاهای رسمی مناسب تر است. این مبل‌ها می‌توانند در اتاق پذیرایی ویا سایر فضاهای رسمی استفاده شوند.
  • مبل سلطنتی معمولاً دارای پایه‌های فلزی از جنس طلا، نقره یا برنج ساخته می‌شوند(البته ع مدل های امروزی از چوب استفاده شده است). همچنین، مبل‌های سلطنتی معمولاً دارای فنرهای بیشتری هستند که باعث می‌شود نشیمن آن‌ها نرم‌تر و راحت‌تر باشد.
  • مبل های سلطنتی معمولا در ست های 9 نفره ساخته می شوند.

مبل استیل

یک مبل استیل سه نفره خوشچوب XD

مبل استیل را می‌توان نوعی مبل سلطنتی نامید. با این حال این دو با هم تفاوت هایی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. مبلمان استیل برای فضاهای رسمی مناسب هستند. این مبل‌ها معمولاً دارای پایه‌های فلزی و طرح‌های منبت‌کاری شده هستند. مبل‌های استیل معمولاً برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده می‌شوند. اما تفاوت مبل استیل و سلطنتی:

  • در مبل سلطنتی منبت کاری بیشتری دیده می شود و معمولا هیچ قسمت ساده ای در آن وجود ندارد، اما این موارد در مبل استیل به نسبت کمی کم‌تر است.
  • مقدار چوب استفاده شده در مبل سلطنتی بیشتر از مبل استیل بوده چراکه منبت کاری بیشتری نیز دارد و عموما جنس چوب از نظر استحکام، وزن و قیمت، گران‌تر است.
  • در بیشتر موارد ابعاد مبل سلطنتی نسبت مبل استیل بزرگ تر می‌باشد.
  • در مبل های سلطنتی در درجه اول چوب راش و سپس چوب گردو استفاده می شود. این چوب ها به ترتیب از استحکام و کیفیت بالاتری برخوردار هستند. اما درمبل های استیل از چوب های نراد، توسکا و سفید بیشتر استفاده می شود. این چوب ها استحکام و وزن پایین تری دارند و بیشتر دچار آسیب خواهند شد و در جابه جایی آنها دقت زیاد باید به خرج داد در عوض وزن سبک تری و قیمت پایین تری هم دارند.

مبل ال شکل

مبل ال شکل سفید رنگ

مبل ال یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان است. این مبل‌ها به دلیل شکل ظاهری خود که شبیه حرف L انگلیسی است، به این نام خوانده می‌شوند. مبل‌های ال برای فضاهای کوچک و بزرگ مناسب هستند. این مبل‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و برای نشستن و استراحت چند نفر مناسب هستند. از نظر ظاهری نیز این مدل با اکثر دکوراسیون ها همخوانی زیادی دارد.

مبل مدرن

سک مبل مدرن با طرح مینی مالیستی و رنگ یک دست

مبل مدرن یکی از جدیدترین و محبوب ترین انواع مبل است که دارای طرح‌هایی ساده با خطوط صاف ومینیمالیستی در رنگ های جذاب و مناسب برای انواع دکوراسیون می‌باشد. مبل مدرن پیچیدگی ظاهری باقی مبل ها را ندارد و معمولا دارای رنگ یک دست و ساده می‌باشد.

مبل چستر فیلد

یک مبل چسترفیلد خوش رنگ آبی

مبل چسترفیلد که نام خود را از خانواده‌ای در انگلستان به همین اسم گرفته است، دارای طرحی منحصر به فرد بوده که با یک نگاه قابل تشخیص است. بدنه این مبل از فوم یا پَر با حجم زیاد تشکیل شده و دارای دکمه دوزی یا لمسه دوزی متعدد می‌باشد که تجربه نشستنی راحت و دلپذیر را فراخم میکند. همچنین ظاهر شیک و لوکس آن زیبایی خاصی به فضا می‌دهد. این مبل معمولا سبک وزن بوده و دسته های منحنی شکل و نرمی دارد. بدنه مبل نیز از چوب یا استیل ساخته می شود.

از معروف ترین مدل مبل های چستر فیلد می توان به مبل ال چستر اشاره کرد که ترکیب مبل ال شکل با لمسه دوزی های مدل چستر فیل است.

مبل شزلون

یک مبل شزلون بنفش با طرح ساده
chosing best Furniture & sofa base of decoration

مبل شزلون یک مبل زیبا و کاربردی جهت استراحت، مطالعه و تماشای تلوزیون است. این مبل علاوه بر راحتی دارای ظاهری زیبا و لوکس می‌باشد. مبل های شزلون در دو نوع تاج دار و سلطنتی وجود دارند که مدل سلطنتی آنها دارای منبت کاری بیشتر و معمولا پارچه مخملی است.

مبل تخت خواب شو

یک گیف که نحوه تبدیل مبل تختخواب شو را نشان می دهد

مبل تخت خواب شو دارایی مکانیزمی برای تبدیل شدن از حالت مبل به تخت خواب است و برای مکان هایی که فضای کمی در دسترس می‌باشد مانند اتاق خواب یا دفتر کار بسیار کاربرد دارد. همچنین با توجه به تنوع زیادی که این مبل ها دارند می توان از آنها در دکوراسیون داخلی در کنار سایر عناصر استفاده هوشمندانه کرد.

راهنمای انتخاب رنگ مبل

انتخاب رنگ مبل، یک جنبه مهم در طراحی داخلی است که تأثیر بزرگی بر احساس کلی فضا و همچنین سلیقه شما دارد. اما 3 نکته کلیدی در مورد انتخاب رنگ مبل وجود دارد که باید به آن توجه کنید:

  1. رنگ‌های روشن: رنگ‌های روشن باعث می‌شوند فضای داخلی بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. همچنین، رنگ‌های روشن باعث می‌شوند فضای داخلی روشن‌تر و شفاف‌تر به چشم بیاید.
  2. رنگ‌های تیره: رنگ‌های تیره باعث می‌شوند فضای داخلی کوچک‌تر و جمع‌وجورتر به نظر برسد. همچنین، رنگ‌های تیره باعث می‌شوند فضای داخلی گرم‌تر و صمیمی‌تر حس شود.
  3. رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی و خاکستری، رنگ‌های مناسبی برای مبل‌ها هستند. این رنگ‌ها با اکثر سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگی دارند و باعث می‌شوند فضای داخلی مدرن و شیک به نظر برسد.


اما نکات دیگری که باید در انتخاب رنگ مبل در نظر داشته باشید:

فضای داخلی: رنگ مبل باید با فضای داخلی هماهنگی داشته باشد. اگر فضای داخلی شما کوچک است، بهتر است از رنگ‌های روشن برای مبل استفاده کنید. رنگ‌های روشن باعث می‌شوند فضای داخلی بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. اما اگر فضای داخلی شما بزرگ است، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر برای مبل استفاده کنید. رنگ‌های تیره باعث می‌شوند فضای داخلی شیک‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد.

هماهنگی با سایر عناصر: در نظر داشته باشید که مبلمان باید با سایر عناصر داخلی هماهنگ باشد. اگر فرش، پرده یا لوازم دیگری در اتاق وجود دارند، مطمئن شوید که رنگ مبل با این عناصر هماهنگی داشته باشد.  اگر مبل شما رنگ روشنی دارد، می‌توانید از سایر وسایل با رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. اما اگر مبل شما رنگ تیره‌ای دارد، می‌توانید از سایر وسایل با رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید برای هماهنگی مبل ها با سایر عناصر از تابلو ها استفاده کنید. برای این کار بد نیست نگاهی به مقاله راهنمای انتخاب تابلو مناسب دکوراسیون بیاندازید.

موقعیت نورپردازی: نورپردازی اتاق نیز تأثیر زیادی بر رنگ مبلمان دارد. در اتاق‌های با نور طبیعی کم، می‌توانید از مبلمان با رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید تا فضا را به نظر بزرگتر و روشن‌تر بنمایید.

رنگ پایه اتاق: به رنگ اتاقی که قرار است مبل در آن قرار بگیرد، توجه کنید. اگر دیوارها رنگی روشن دارند، می‌توانید با انتخاب مبلمان در رنگ‌های تاریک‌تر یا متناسب با آنها، تناقض زیبایی ایجاد کنید. در صورت داشتن دیوارهای تیره، مبلمان در رنگ‌های روشن‌تر باعث روشن‌تر شدن فضا می‌شود. اگر به دنبال آن هستید که بصورت حرفه‌ای رنگ های خود را انتخاب کنید، بد نیست مانند طراح‌ها، از پالت های رنگی متناسب که در سایت هایی مانند کالرهانت به شما پیشنهاد می‌شود استفاده کنید. البته این پیشنهاد فقط برای حرفه‌ای‌ها یا افراد وسواسی است و شما فقط بر اساس سلیقه هم می توانید از پس انتخاب رنگ بربیایید.


سلیقه شخصی: سلیقه شما و سلیقه افرادی که در اتاق زندگی می‌کنند نقش مهمی در انتخاب رنگ دارد. اگر سلیقه شما به رنگ‌های آرام و طبیعی متمایل است، ممکن است از رنگ‌های سبز، آبی یا نخودی استفاده کنید. اگر دوست دارید اتاق پرانرژی و زنده باشد، مبلمان در رنگ‌های قرمز، نارنجی یا زرد انتخاب شود.

راهنمای چیدمان مبل با توجه به دکوراسیون

اگرچه چیدمان مبلمان امری کاملا سلیقه ای و با توجه به دکوراسیون انجام می‌شود، اما نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک دید کلی برای چیدمان مبل براساس فضای داخلی منزل یا میحط کاری خود پیدا کنید. در ادامه به این نکات می‌پردازیم:

  • توجه به نقطه کانونی: در هر فضا، یک نقطه به عنوان نقطه کانونی وجود دارد که تمرکز دکوراسیون و چیدمان باتوجه به آن انجام می‌شود. بطور مثال تلوزیون، یک تابلوی زینتی، پنجره ای روبه بیرون، شومینه و… نمونه هایی از نقطه کانونی می‌باشند. چیئمان مبل باید بگونه ای باشد که تمرکز مخاطب را به نقطه کانونی جلب کند و به نوعی آن نقطه را برجسته کند.
  • فاصله مبل‌ها: در چیدمان مبل‌ها نباید فاصله آنها از هم خیلی زیاد باشد و یا کاملا به هم چسبیده باشند. بلکه باید به نوعی کنار هم قرار بگیرند که افراد بعد نشستن بتوانند به راحتی با هم مکالمه کنند و همین طور بتوان به راحتی از بین آنها عبور کرد.
  • فاصله از دیوار: حفظ فاصله مناسب از دیوارها به فضای جلوه‌ی بزرگ‌تری می‌دهد و از احساس گنجاندگی جلوگیری می‌کند. این امر به خصوص در اتاق‌های کوچک و محدود اهمیت زیادی دارد.به جز بعضی موارد خاص، مبلمان نباید به دیوار چسبیده باشند. همچنین در صورتی که مبلمان از دیوار دورتر قرار گیرد، امکان استفاده از نورپردازی و نوردهی مناسب‌تر ایجاد می‌شود. نورپردازی مطلوب می‌تواند احساس دفاع از فضا را تقویت کرده و جلوهٔ زیباتری ایجاد کند.


  • توجه به فرش: اندازه فرش بسیار مهم است. اگر فرش بزرگ باشد، می‌تواند به ایجاد احساس فضای بزرگتر کمک کند.باید مطمئن شوید که ابعاد فرش به گونه‌ای باشد که تمام مبلمان در مرکز فرش قرار گیرد. همچنین بهتر است اطراف فرش را باز نگه دارید تا باعت ایجاد جلوهٔ فضای بزرگتری شود و همچنین با نواحی مختلف اتاق هماهنگی داشته باشد.
    اگر مبلمان دارای طرح‌ها و رنگ‌های پیچیده باشد، می‌توانید از فرش با الگوها و طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید و بالعکس. این تنوع در الگوها می‌تواند به تنوع و جلوه زیبایی در اتاق کمک کند.
  • ابعاد مبل: اگر فضای شما کوچک است، باید متناسب با آن و از مبلمان کوچک استفاده کنید و به همین ترتیب در فضاهای بزرگ استفاده از مبلمان با ابعاد بزرگ سبب ایجاد تعادل در فضا می‌شود.

برخی از انواع چیدمان های رایج:

  • چیدمان سنتی: در چیدمان سنتی، مبل‌ها معمولاً به صورت متقارن و رسمی قرار می‌گیرند. این چیدمان برای فضاهای رسمی مانند اتاق پذیرایی مناسب است.
  • چیدمان مدرن: در چیدمان مدرن، مبل‌ها معمولاً به صورت نامتقارن و خلاقانه قرار می‌گیرند. این چیدمان برای فضاهای مدرن مانند اتاق نشیمن مناسب هستند.
  • چیدمان ال: در چیدمان ال، مبل‌ها به شکل یک L قرار می‌گیرند. این چیدمان برای فضاهای کوچک مناسب است.
  • چیدمان U: در چیدمان U، مبل‌ها به صورت یک U شکل قرار می‌گیرند. این چیدمان برای فضاهای بزرگ مناسب است.
  • چیدمان جزیره: در چیدمان جزیره، مبل‌ها به صورت یک جزیره در مرکز اتاق قرار می‌گیرند. این چیدمان برای فضاهای بزرگ مناسب است.

نکات کلیدی در انتخاب مبل

دراین بخش قصد داریم تا نکات کلیدی در انتخاب مبل که قبل از خرید باید به آن توجه کنید برای شما بازگو کنیم:

  1. توجه به جنس و متریال بکار رفته: مبلمان عنصری از دکوراسیون است که جدا از زیبایی و فضا سازی، مستقیما با آسایش و راحتی شما نیز در ارتباط است. پس اگر در انتخاب مبلمان خود دقت کافی به خرج دهید، قطعا تا سال ها می توانید از کیفیت آن بهره ببرید و نیاز به تعویض آن نخواهید داشت وهرگز حس قدیمی شدن به شما نمی دهند چراکه به درستی و باتوجه به عناصری همچون رنگ دیوار ها و فرش و… که از عناصر تقریبا ثابت دکوراسیون هستند در ارتباط است.
    1.1. اگر قصد خرید مبلمانی که چوب در آنها بکار رفته است را دارید، به جنس چوب توجه زیادی کنید. در انتهای بخش مبل استیل ما انواع چوب را از نظر کیفیت و کارایی بررسی کردیم.
    1.2. جنس فوم یا مواد بکار رفته در مبل در راحتی آن تاثیر زیادی دارد، بهترین مواد برای داخل مبل، موادی هستند که نرم، راحت و بادوام هستند. این مواد باید بتوانند وزن افراد را تحمل کنند و در عین حال، راحتی و آرامش را نیز فراهم کنند.
    1.3. جنس پارچه هادرماندگاری وزیبایی آن نقش بسزایی داردکه در بخش انتخاب پارچه مبل کامل به آن پرداخته ایم
  2. وزن و ابعاد مبل: اگر شما در آپارتمان زنگی می کنید و هرسال نیاز به جابه جایی مبل های خود دارید، وزن و ابعاد مبل برای شما یک معیار خیلی مهم است. استفاده از مبلمان های سبک و با ابعاد کوچک یا متوسط باید از اولویت های شما در انتخاب یک مبل باشد. در غیر این صورت تنها توجه به ابعاد مبلمان با توجه به فضای داخلی خانه یا محیط کار، کافیست.
  3. قابل شست و شو بودن: کثیف شدن مبل از اتفاقاتی است که تقریبا اجتناب ناپذیر است، رویکرد عده‌ای از افراد پوشاندن مبل ها با پارچه های موسوم به لباس مبل یا دوخت پارچه های نایلونی برای مبلمان است. اما هردو روش‌ تقریبا تمام زیبایی و تلاش هایی که برای دکوراسیون خانه انجام دادید را ازبین می‌برد و چهره مبلمان شما و حسی خوبی که باید از آن بگیرید نابود می‌کند. پس بهتر است درهمان ابتدا به دنبال مبلمانی باشید که پارچه های قابل شست و شو و چرک پذیر تری داشته باشد تا لزومی به استفاده از روش های نامتناسب نداشته باشید.


انتخاب پارچه مبل

انتخاب جنس مناسب برای پارچه مبلمان امری اساسی است که به راحتی می‌تواند تأثیر زیادی بر زیبایی، راحتی، و دوام مبلمان داشته باشد. در زیر بهترین جنس‌های پارچه برای مبلمان و ویژگی‌های هرکدام اشاره شده است:

کتان:

  • ویژگی‌ها:
  • نرم و راحت.
  • قابلیت بازیافت.
  • مقاوم در برابر فشار و تغییر شکل.
  • مناسب برای:
  • مبلمان راحتی.
  • مبلمان با کاربری روزمره.


چرم:

  • ویژگی‌ها:
  • شیک و لوکس.
  • مقاوم در برابر خراش و لکه.
  • دوام بالا.
  • مناسب برای:
  • مبلمان نشیمنگاه و اتاق پذیرایی.
  • فضاهای با شیک‌ترین دکوراسیون.

ولور:

  • ویژگی‌ها:
  • مقاوم در برابر لکه و خراش.
  • ضدآب و قابل شستشو.
  • متنوع در طرح‌ها و رنگ‌ها.
  • مناسب برای:
  • مبلمان خانه با کودکان یا حیوانات خانگی.
  • فضاهای پرتردد.

مخمل:

  • ویژگی‌ها:
  • نرم و لطیف.
  • جذب نور و برجسته.
  • شکیل و شگفت‌انگیز.
  • مناسب برای:
  • مبلمان اتاق پذیرایی.
  • فضاهای با دکوراسیون کلاسیک یا مدرن.

پلی‌استر:

  • ویژگی‌ها:
  • مقاوم در برابر چروک.
  • قابلیت شستشو و نگهداری آسان.
  • انعطاف‌پذیری در طرح‌ها.
  • مناسب برای:
  • مبلمان کاربری روزمره.
  • فضاهای با فعالیت‌های زیاد.

لینن:

  • ویژگی‌ها:
  • خنک و تنفس‌پذیر.
  • طبیعی و دوستدار محیط زیست.
  • الیاف نرم و مقاوم.
  • مناسب برای:
  • مبلمان اتاق نشیمن.
  • فضاهای گرم و تابستانی.

شینیل:

  • ویژگی‌ها:
  • دوام بالا و مقاوم در برابر فشار.
  • ضدآب و ضدلکه.
  • نرم و لطیف.
  • مناسب برای:
  • مبلمان خانه با کودکان.
  • فضاهای با احتمال آلودگی بالا.

بهترین مواد برای داخل مبل (ازنظر کاربرد)

اسفنج بافته یا همان فوم (Foam):

  • ویژگی‌ها:
  • نرم و راحت.
  • قابلیت بازیافت.
  • مقاوم در برابر فشار و تغییر شکل.
  • مناسب برای:
  • مبلمان راحتی.
  • مبلمان با کاربری روزمره.

پنبه:

  • ویژگی‌ها:
  • تنفس‌پذیر و خنک.
  • دوستدار محیط زیست.
  • انعطاف‌پذیری در استفاده.
  • مناسب برای:
  • مبلمان اتاق خواب.
  • مبلمان با دسته‌های چرم.

پلاسکوفوم (Plascofoam):

  • ویژگی‌ها:
  • سبک وزن و قابل حمل.
  • مقاوم در برابر رطوبت.
  • عایق حرارتی خوب.
  • مناسب برای:
  • مبلمان حمل‌ونقل‌پذیر.
  • مبلمان استراحت.

لاتکس (Latex):

  • ویژگی‌ها:
  • انعطاف‌پذیر و ایجاد حمایت.
  • مقاوم در برابر حرارت و رطوبت.
  • طولانی‌مدت و دوام بالا.
  • مناسب برای:
  • مبلمان تخت خواب شو.
  • مبلمان با کاربری مداوم.

فایبرگلاس (FiberGlass):

  • ویژگی‌ها:
  • سبک و مقاوم.
  • ضدآب و مقاوم در برابر خوردگی.
  • دارای عمر طولانی.
  • مناسب برای:
  • مبلمان اکتان.
  • مبلمان امروزه با طراحی‌های مدرن.

بالت:

  • ویژگی‌ها:
  • ساختار نرم و طبیعی.
  • تنفس‌پذیر.
  • مقاوم در برابر پوسیدگی.
  • مناسب برای:
  • مبلمان خانه با کودکان.
  • مبلمان با دکوراسیون سنتی.

اسپرینگ جوینت (Spring):

  • ویژگی‌ها:
  • ایجاد حمایت و استحکام.
  • بازدهی بالا در پشتیبانی از وزن.
  • طراحی‌های مختلف و تنوع در سختی.
  • مناسب برای:
  • مبلمان مبتنی بر فریم فلزی.
  • مبلمان با طراحی کلاسیک.

فوم حافظه‌دار (Memory Foam):

  • ویژگی‌ها:
  • واکنش به حرارت بدن.
  • تنظیم وزن به‌طور یکنواخت.
  • ایجاد راحتی و استراحت.
  • مناسب برای:
  • مبلمان راحتی و صندلی‌های استراحتی.
  • مبلمان با کاربری طولانی مدت.

امیدواریم که تا اینجا توانسته باشیم به تمام سوالات شما درباره انتخاب، چینش و خرید یک مبل مناسب برای منزل یا محیط کاری شما پاسخ داده باشیم. اگر فکر می‌کنید موردی از قلم افتاده در بخش نظرات به ما یادآوری کنید تا آن را نیز پوشش دهیم. با سپاس از همراهی شما.


تحریریه کالالینک

هدف من در در وب سایت کالالینک(calalink) نوشتن مطالبی است که به کاربران کمک کند تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را قبل از هر خریدی داشته باشند. همین طور تلاش می کنم تا لینک بهترین کالاهای موجود در بازار را که به دنبال آن هستید را برای شما گردآوری کنم تا خریدی راحت و بی دغدغه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا